יום שישי, 25.07.2025 שעה 06:49

פרארי יצרה 599 דייטונה SP3, ואז לפתע את ה-600

מותג העל האיטלקי מציע למכירה פומבית יחידה שכלל לא היתה אמורה להיכנס לייצור תמורת ארבעה מליון דולר. מה מיוחד בה ומדוע היא מועמדת למכירה כעת?

|
עיצוב שטרם נראה בעבר (מתוך האתר הרשמי)
עיצוב שטרם נראה בעבר (מתוך האתר הרשמי)

מאז ימי אנזו פרארי ההיסטוריים, נהוג לומר שבמאראנלו (מיקום המטה של פרארי) מייצרים "מכונית אחת פחות ממה שהשוק דורש". לא מדובר בסיסמה בלבד, אלא באסטרטגיה שיווקית של ממש שהפכה את פרארי למותג שלא רק מוכר ביצועים ויוקרה, אלא גם בבלעדיות מוחלטת. היורשים של אנזו, אגב, ממשיכים לחזור על המשפט הזה שוב ושוב, כאילו היה פסוק מקודש.

אבל האמת היא שפרארי לא משאירה מאחור רק לקוח אחד, אלא לעיתים עשרות שמבקשים להשיג את מה שאינו ניתן להשגה. כשמדובר בדגמים שמיוצרים במהדורות מוגבלות במיוחד, המשחק הופך לאקסקלוסיבי עד כדי כך שרק הלקוחות הנאמנים ביותר של המותג, אלו שמוזמנים אישית לאירועים ברחבי העולם, זוכים לראות את המכונית ולהביע את רצונם לרכוש אותה – באותו הרגע.

כך בדיוק התרחש בנובמבר 2021, כשפרארי הזמינה את לקוחותיה הנבחרים מכל קצוות תבל לעיר פירנצה, כדי להציג בפניהם את ה-Daytona SP3 – אחת המכוניות המסקרנות שיצאה מבית פרארי בעשור האחרון. האירוע התקיים באווירה סודית ויוקרתית, הרחק מעיניי התקשורת, ורק בסיומו אישר נציג המותג לתקשורת שכל המוזמנים רכשו את הדגם על המקום, במחיר בלתי נתפס של 2.3 מיליון אירו – וזאת לפני מיסים כמובן. כל זאת ללא בדיקות. ללא משא ומתן. פשוט, "שלם וקח אקסלוסיבי".

ה-Daytona SP3 היא לא עוד פרארי סופר ספורטיבית. היא חלק מסדרת ה-Icona של המותג, סדרה שמבוססת על שלדת ומכלולי-על קיימים (במקרה הזה מה-LaFerrari), ועליהם מולבשת מעטפת עיצובית שמביאה מחווה לדגמים אגדיים מהעבר. במקרה הזה, מדובר במחווה למכוניות מרוץ מהעשור השישי של המאה הקודמת – דוגמת ה-P3, ה-P4 וה-350 Can Am, כאשר כל גוף הרכב בנוי מסיבי פחמן, וכל פרט בו משדר אדרנלין ואסתטיקה בלתי מתפשרת.

לא עוד פרארי, ממש לא (מתוך האתר הרשמי)לא עוד פרארי, ממש לא (מתוך האתר הרשמי)

מתחת למעטפת המהפנטת שוכן מנוע V12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטר, עם 840 כוחות סוס. מדובר במנוע עוצמתי, כזה שלוקח את הרכב מ-0 ל-100 תוך 2.85 שניות בלבד, ולטיסה של 200 קמ"ש תוך 7.4 שניות. המהירות המרבית היא למעלה מ-340 קמ"ש, ללא שום עזרים היברידיים, ללא טורבו, וללא הנחות. רק מנוע קלאסי שעושה רעש מצמרר.

באוגוסט 2022, חודשים ספורים לאחר ההשקה, ניתנה לקומץ כתבים רכב מיוחד ההזדמנות לנהוג בדגם הייחודי הזה על מסלול בגרמניה. החוויה, כך לפי הדיווחים, הייתה בלתי נתפשת – שילוב של כוח ברוטאלי, אחיזה קיצונית ועיצוב שמתאים כרהיט יוקרתי באמצע הסלון, ולא במוסך. אלא שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו את הפינוק הזה – רק 599 יחידות יוצרו, ומי שמחזיקים באחת מהן הם לא אחרים מצ'ארלס לקלר וקרלוס סיינז, נהגי קבוצת פרארי בפורמולה 1. בדיוק 599 יחידות. לא פחות. לא יותר.

או לפחות כך חשבנו… כעת נחשף כי פרארי יצרה יחידה נוספת – מספר 600 – אך לא לצורך מכירה ללקוח עשיר נוסף. היחידה הזאת לא נושאת את המספר 600 על לוחית המתכת שממוקמת בתא הנוסעים, אלא "599+1", מה שמעיד כי ייצורה התרחש רק לאחר שהסדרה כולה כבר נמכרה. וזהו לא מקרה.

כיתוב עילי. פעם ראשונה (מתוך האתר הרשמי)כיתוב עילי. פעם ראשונה (מתוך האתר הרשמי)

מדובר ביוזמה מבורכת של פרארי כחלק מרצונה "להחזיר לקהילה" חלק מהתמיכה והאהבה שהיא מקבלת ממנה. המכונית תועמד למכירה פומבית, כשההכנסות ממנה יועברו ל"קרן פרארי", העוסקת בקידום פרויקטים חינוכיים ברחבי העולם. כבר בתחילת 2025 ניתן היה לראות את השפעת הקרן בפעולה, כשפרארי חברה ל־Save the Children כדי לסייע בבנייה מחדש של קמפוס בית הספר Aveson Charter באלטדנה שבקליפורניה, שנפגע קשה משריפות הענק.

המכונית הצהובה-שחורה צפויה להימכר בסכום שיתקרב לארבעה מיליון אירו. והיא טומנת בחובה גם מראה ייחודי – חציה צבוע בצהוב והחצי השני בגימור פחמן חשוף, עם כיתוב Ferrari מודגש על הגג – פריט עיצובי שמעולם לא נעשה בו שימוש קודם בדגמי המותג. גם בפנים ממשיכים הקווים הייחודיים: ריפוד חדשני שעשוי מצמיגים ממוחזרים, וסיבי פחמן מיוחדים שמגיעים ישירות ממחלקת פורמולה 1 של החברה.

מי שיניף את השלט במכירה הפומבית הזו יקבל לא רק פרארי חד־פעמית, אלא גם כניסה להיכל התהילה של מותג הרכב הנערץ בעולם (זה כמו מייקל ג’ורדן בכדורסל, לא צריך להסביר). זו לא רק מכונית – זו הצהרה. על עושר, על טעם – וכאמור גם על ערכים –  ערכים שעבורם יוצרה המכונית שמעולם לא היתה אמורה לצאת לאוויר העולם…

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה




טוען תגובות...
אסור לפספס
נגןראש בראש: מאור בוזגלו מול הפריסטיילר
ראש בראש: מאור בוזגלו מול הפריסטיילר
נגןמנור סולומון פרזנטור של חברת רכבים סינית
מנור סולומון פרזנטור של חברת רכבים סינית
נגןערן זהבי והחברים בחופשה חלומית במיקונוס
ערן זהבי והחברים בחופשה חלומית במיקונוס
נגןמשחיל וחוגג: ניימאר לא מרחם על הבן שלו
משחיל וחוגג: ניימאר לא מרחם על הבן שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל Winner
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה דנית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוק' מונדיאל 26 (אירופה)
גביע העולם למועדונים 25
מונדיאליטו
יורו עד 21כדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה צרפתית
/* LAST / NEXT ROUNDs */