אין ספק שאחד מתחביבי האקסטרים המעניינים והמאתגרים ביותר שיש הוא רכיבת אופנועים בשטח, אך מי שכבר התנסה בפעילות זו יודע שהיא מוגבלת בתנועה על צוקים, בנסיעה על שלג, או במקרים שצריכים לבצע קפיצה כזו או אחרת מעל מכשול טבעי.
האם יש לקבל את המגבלות האמורות כעובדה מוגמרת? לא אם אתם שואלים את חברת האופנועים קוואסאקי, אשר שוב הצליחה להפתיע את עולם תחבורה ב-Osaka-Kansai Expo 2025, כאשר הציגה מוצר מהפכני עם ארבע רגליים במקום שני גלגלים (צפו בסרטון).
מדובר ב־Kawasaki Corleo, כלי רכב אישי חשמלי שנראה כמו הכלאה בין סוס לאיירון-מן. עם ראש, צוואר וזנב המדמים כאמור סוס במלוא הדרו, ועם מערכות פנימיות מהמתקדמות בעולם, לא מדובר בעוד גימיק – אלא במהפכה של ממש בדרך בה אנו תופסים את עולם התחבורה.
ה־Corleo מבוסס על שלדת אלומיניום קלת משקל, ומונע באמצעות מנוע חשמלי מתקדם בהספק של 23 קילוואט (אשר יודע לייצר 31 כ"ס). המנוע מחובר למערכת הנעה אחורית שקטה במיוחד, כאשר המשקל המקסימלי אותו מסוגל הסוס החשמלי לשאת הוא 120 ק”ג.
מטפס בקלות על סלעים (צילום מסך)העיצוב החיצוני מזכיר מאוד סוס בגודל טבעי, הכולל ראש מפוסל עם עיניים מוארות, צוואר גמיש הנע בהתאם לפניות הרוכב, וזנב דינמי המכסה את פתח הטעינה. גוף הרכב מצופה בחומר פולימרי ייחודי המדמה פרווה, אך בפועל מדובר בשכבת מגן מיקרופייבר חסינת מים וקרני UV.
אחת הסיבות שה־Corleo מושך תשומת לב רבה כל כך היא היכולת שלו להתמודד עם תנאי שטח לא פשוטים. בעוד אופנועים חשמליים רגילים מתקשים לפעמים בתנאי שטח סלעיים או חול, ה־Corleo מצויד במערכת מתלים אדפטיבית שמתאימה את עצמה באופן אוטומטי לסוג הקרקע.
גובה הסוס החשמלי מהעתיד הזה, משתנה באופן דינמי, כאשר מערכת היציבות פועלת בכל רגע נתון, והשליטה – שמבוצעת דרך חיישני הטיה ולא רק כידון – מעניקה תחושת שליטה "אינסטינקטיבית", כמעט כמו ברכיבה על סוס אמיתי.
אפשר גם בשלג, כן כן (צילום מסך)בתוך תא הרוכב מסתתרים חידושים נוספים: מערכת בינה מלאכותית שמזהה את מצב הרוח של הרוכב ומגיבה בהתאם, ממשק שליטה קולי שנשמע כקול רך וחם, ומסך פנימי שקוף המציג את נתוני הנסיעה על גבי עיני הרוכב (HUD). כל אלה נועדו להפוך את הרכיבה לחוויה אישית, רגישה ומותאמת-אדם – לא רק טכנית.
ה־Corleo הושק לראשונה כאמור בתערוכת התחבורה של טוקיו, כשהקונספט המרכזי מאחוריו – תחבורה עם נשמה – תפס את תשומת לב המבקרים, המעצבים, וגם המשקיעים. עם זאת, ולמרות שכבר הוצג בסרטוני תדמית, ספק אם הוא יהיה זמין לציבור לפי שנת 2040.
מכל מקום, בין אם מדובר בכלי רכב או ביצירת אמנות נעה שטרם ראינו בעבר, ה־Kawasaki Corleo מציג חזון מרתק שבו תחבורה אישית הופכת לא רק למהירה וחכמה – אלא גם רגשית, חיה וכמעט אורגנית. אולי הסוס חזר – הפעם, עם סוללה.
הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.
רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה