יום ראשון, 08.06.2025 שעה 19:38

כמה ירוויחו העסקים במינכן מאירוח גמר האלופות?

האוהדים ממילאנו ופריז שועטים למינכן וצפויים להוציא עשרות אחוזים יותר מבסופ”ש רגיל. הזוכה לא ידועה, מה שבטוח המנצחים הגדולים הם העסקים בעיר

|
אליאנץ ארנה  (IMAGO)
אליאנץ ארנה (IMAGO)

ביום שבת הקרוב, ה-31 במאי, גמר ליגת האלופות יתקיים באצטדיון האליאנץ ארנה במינכן והעיר כולה צפויה ליהנות מרווחים חסרי תקדים. פ.ס.ז’ ואינטר מתחממות, ואיתן האוהדים אשר מגיעים מפאריס וממילאנו ונוהרים לבוואריה. לא רק היציעים יתמלאו, גם המלונות, המסעדות והברים שצפויים לרשום הכנסות שוברות שיאים וזאת על פי תובנות של מכון מאסטרקארד לכלכלה ונתוני אמת של שימוש בכרטיסי אשראי.

אם לשפוט לפי השנים הקודמות, לא מדובר בסתם "עוד משחק": ניתוח של מכון הכלכלה של מאסטרקארד חושף את ההשפעה העקבית והמשמעותית שיש לאירועי ספורט גדולים על מגזר האירוח בערים המארחות. בגמר ליגת האלופות בלונדון 2024 נתוני אמת בשימוש בכרטיסי אשראי מציגים הוצאות במסעדות וברים בטווח של שלושה ק"מ מהאצטדיון שזינקו ב-7.4%, כשאוהדים מספרד וגרמניה פתחו את הארנק והוציאו פי 67 מאשר בסוף שבוע רגיל.

בברלין, גמר יורו 2024 הביא לזינוק עצום של 130% בהוצאות על אוכל ושתייה סמוך לאצטדיון והתיירים הוציאו פי 21.7 מהרגיל באזור הקרוב, ואפילו ב- 360% יותר ברדיוס של עד 10 ק"מ. באיסטנבול 2023 האירוע תרם 120 מיליון דולר לכלכלה המקומית, כשהוצאות התיירים זינקו ב-46%.

אליאנץ ארנה (רויטרס)אליאנץ ארנה (רויטרס)

סקר חדש שערכה מאסטרקארד בקרב 15,000 משיבים ב-20 מדינות חושף כי 70% מהאירופאים מתכננים להגשים חוויה מתוך רשימת החלומות האישית שלהם בשנת 2025, כאשר אירועי ספורט גדולים תופסים מקום של כבוד בצמרת החלומות: 58% מהאירופאים מתכוונים להשתתף לפחות באירוע ספורט אחד השנה, קפיצה של 152% לעומת השנה הקודמת.

גם ההוצאה הכספית מצביעה על המגמה כש-40% מתכננים להשקיע בין 101 ל-1,000 אירו על אירועי ספורט במהלך השנה הקרובה. מינכן על המפה בשנה האחרונה והפכה למוקד של אירועים גדולים, כולל הופעות של טיילור סוויפט ואדל, וכן משחקי אליפות אירופה בכדורגל, שתרמו משמעותית לכלכלה המקומית.

לפי נתוני אמת שמפרסמת מאסטרקארד במסגרת מדד המודד מכירות קמעונאיות בחנויות ובאינטרנט, שני המופעים הראשונים של אדל במינכן יצרו תופעה של "פאנפלציה" (Funflation) - שילוב של המילים "Fun" (כיף) ו־"Inflation" (אינפלציה), והוא מתאר תופעה כלכלית שבה אנשים ממשיכים (ואף מגבירים) את ההוצאה על חוויות מהנות — כמו הופעות, אירועי ספורט, חופשות וכדומה — למרות עליית המחירים הכללית במשק.

כך למשל, ההוצאה על לינה במינכן ב-2 וב-3 באוגוסט 2024 (בזמן ההופעות של אדל) זינקה ב-57% לעומת השנה הקודמת, וכן בזמן צמד ההופעות שקיימה טיילור סוויפט בעיר (27 ו-28 ביולי 2024) עלו הוצאות הלינה בעיר ב-43% לעומת השנה הקודמת.

גם משחקי יורו 2024 תרמו לעלייה חדה במכירות במסעדות בערים המארחות. באופן מעניין, ההשפעה ניכרה לא רק בערים הגדולות כמו ברלין, המבורג ומינכן – אלא גם בערים אחרות: דורטמונד למשל, שאירחה ארבעה משחקים בשלב הבתים, רשמה עלייה שנתית של מאות אחוזים בהכנסות ממסעדות וברים. גם דיסלדורף (17 ביוני), קלן (25 ביוני) ושטוטגרט (23 ביוני) רשמו עליות תלת-ספרתיות עבור משחקים מסוימים.

לא מכובד: מה לאמין עשה באמצע הטקס?



טוען תגובות...
אסור לפספס
נגןהתאומים של רונאלדו חוגגים יומולדת 7
התאומים של רונאלדו חוגגים יומולדת 7
נגןחולצה ישנה ונדירה של מסי עומדת למכירה
חולצה ישנה ונדירה של מסי עומדת למכירה
נגןבכר משלם אחרי שהפסיד לקטורזה בהתערבות
העונש של בכר אחרי ההפסד לקטורזה בהתערבות
נגןבחופשה של פטאצ'י: תופס גלים בחוף בברזיל
בחופשה של פטאצ'י: תופס גלים בחוף בברזיל
/* LAST / NEXT ROUNDs */